SA Põlvamaa Arenduskeskus korraldas koos kahekümne viie ettevõtjaga Tallinnas ühisturundusürituse

Avaldatud: 3 aprill, 2019

SA Põlvamaa Arenduskeskus korraldas koos kahekümne viie Põlvamaa ettevõtjaga kaubanduskeskuses T1 Mall of Tallinn 22.-24. märtsil maakonna ühisturundusürituse Põlvamaa päevad pealinnas. Veerandsaja ettevõtja seas oli nii toidutootjaid, käsitöölisi kui ka turismiettevõtjaid, neist pooled kannavad Põlvamaa „Rohelisemat märki”. 

Ettevõtjatel mugavustsoonis olla ei lastud. Klienti tuli püüda, seda oli palju raskem teha, kui tavalistel laatadel. Suhelda tuli mitmes keeles. Kogenumad müüjad olid muidugi juba hinnasiltidele kolmes keeles info peale trükkinud. „Lõuna-Eesti ettevõtjale oli see väga hea nii müügi- kui turunduskogemus. Tegemist ei olnud ainult müügiüritusega, vaid just ühise ettevõtjate ja maakonna turundamisega,” ütles ettevõtluskonsultant Diana Plakso.

Ettevõtjad kasutasid vabu hetkeid omavaheliseks suhtluseks ja edasise koostöö planeerimiseks. Osalejaid õppisid oma lauanaabreid tundma ja nii mõnigi sai kindla müügipartneri: üksteisele anti puhkepause ja samal ajal õpiti naabri toodete koostisosad ja tootmisprotsesside kirjeldused selgeks. Prooviti ka üksteise tooteid müüa, näiteks olid ostjad linaõli altimad just koos küüslaugutoodetega ostma. Juba tekkis ka uue toote idee kahe ettevõtja vahel, lisaks tekkis mitmel ettevõtjal koostöö toorme ja pakendamise osas.

Kolme päeva sisse mahtusid ka muusikalised etteasted Henrik Hinrikuselt ja Jalmar Vabarna soolokontsert. Intsikurmu festivali meeskond, kellel on T1 keskuses ka kontor, aitasid kontserdikorraldusega ja lisaks andsid 2 festivali passi, mille loosisime ostjate vahel välja.

„Vabarna tegi kogu kontserdi ajal Põlvamaale korralikku reklaami, kiitis nii loodust kui ka tooteid, lisades, et Põlvamaal petta ei saa! Muusik kinkis vaheloosi võitjale ka enda vinüülplaadi. Võitja oli juhtumisi Jalmari suur fänn,” ütles projektijuht Kaisa Tammoja.

T1 Mall of Tallinn turundustöötaja Triin Merisaar, kes oli ka keskusepoolne kontaktisik, sõnas: „Vahva Põlvamaad tutvustav laat tõi majja elevust ja meeldivaid emotsioone. Meie eesmärk ongi pakkuda inimestele kogemusi ja seda tegid Põlvamaa ettevõtjad väga hästi. Üritus oli hästi planeeritud, kiidusõnad tegijatele! Nii mõnigi klient leidis mõne uue lemmiktoote.”

„Osa ettevõtjaid küsis uksel lehvitades, et millal me jälle Tallinnasse tuleme. Üks idee novembriks juba on ja valitud keskusega on ka juba suheldud. Nemad on meid valmis võtma, kui ettevõtjad tahavad ennast uuesti proovile panna. Eks iga ettevõtja peab mõtlema, kas tema sihtgrupp on suure kaubanduskeskuse külastaja või ei”, ütles projektijuht Kristel Koddala.

Projekti tegevusi rahastati Euroopa Regionaalarengu Fondist prioriteetse suuna 5 “Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete ja piirkondliku ettevõtluse arendamine” meetme “Piirkondade konkurentsivõime tugevdamine” tegevuse 5.4.2. “Piirkondlikud algatused tööhõive ja ettevõtlikkuse edendamiseks” raames.